ZelloSheet dBase services
ZelloSheet kanalen database
Zo als iedereen gemerkt heeft is de database service nog niet operationeel.
Het goede nieuws is dat eea in ver gevorderd stadium is en dat de eerste testen hoe de uitgifte eruit moeten zien positief zijn.

Een en ander heeft te maken met het feit dat er gekozen is voor een gedoseerde uitgifte.
Dit alles om te voorkomen dat een kleine 2000 geverifieerde kanalen zo meteen "op straat liggen".
Per aanvraag wordt er een gelimiteerde hoeveelheid kanalen uitgegeven.  
De ZelloSheet database fungeert dus niet als een Zello zoekmachine.
Wel is er de optie om een individueel kanaal kan testen op status.

Team ZelloSheet
Antwoord
OK duidelijk Patrick !
Antwoord
Ik begrijp de zin “voorkomen dat de kanalen op straat komen te liggen” niet helemaal maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Op het Scannerforum heb je nl. de Frequentie Database. Iedereen levert nieuw gevonden frequenties aan die in deze database worden opgenomen. Ze zijn ook voor iedereen (leden en niet leden) te raadplegen. Je kan de database met diverse zoekopdrachten (frequentie, naam, plaats, organisatie) doorzoeken en krijgt dan gewoon alle resultaten. Leden kunnen zelfs een eigen dump maken om die in hun scanner in te lezen. Ik heb nog niet gehoord, dat in al die jaren dat de Frequentie Database bestaat, er een probleem is ontstaan met het op straat komen te liggen van frequenties. Deze frequenties zijn nl. net als de Zello kanalen gewoon openbaar.
Als je alles onder controle hebt ga je niet snel genoeg
Antwoord
(21-01-2025, 20:27)JvdK schreef: Ik begrijp de zin “voorkomen dat de kanalen op straat komen te liggen” niet helemaal maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Op het Scannerforum heb je nl. de Frequentie Database. Iedereen levert nieuw gevonden frequenties aan die in deze database worden opgenomen. Ze zijn ook voor iedereen (leden en niet leden) te raadplegen. Je kan de database met diverse zoekopdrachten (frequentie, naam, plaats, organisatie) doorzoeken en krijgt dan gewoon alle resultaten. Leden kunnen zelfs een eigen dump maken om die in hun scanner in te lezen. Ik heb nog niet gehoord, dat in al die jaren dat de Frequentie Database bestaat, er een probleem is ontstaan met het op straat komen te liggen van frequenties. Deze frequenties zijn nl. net als de Zello kanalen gewoon openbaar.

JvdK hallo goedemorgen ,ik heb het vermoeden dat de heren moderator,s er geen "data base " van willen krijgen waar ieder een aanspraak op willen hebben cq krijgen die er ongeoorloofd thuis horen hier .

Daarom moet je aanmelden en een geldig mail adres opgeven om (wildgroei etc etc te voorkomen ),p.s lees de voorwaarden maar eens op dit geweldige mooie ZelloSheet fora  Wink

groeten

Joop berends.
Antwoord
(22-01-2025, 11:26)joop schreef: JvdK hallo goedemorgen ,ik heb het vermoeden dat de heren moderator,s er geen "data base " van willen krijgen waar ieder een aanspraak op willen hebben cq krijgen die er ongeoorloofd thuis horen hier .

Daarom moet je aanmelden en een geldig mail adres opgeven om (wildgroei etc etc te voorkomen ),p.s lees de voorwaarden maar eens op dit geweldige mooie ZelloSheet fora  Wink

groeten

Joop berends.

Goedemiddag Joop. Ik heb toen ik lid werd de voorwaarden gelezen en heb ook een account Wink . Dat mensen die géén account hebben geen zoekresultaten te zien krijgen vind ik niet meer dan logisch. De beperking in zoekresultaten voor de leden van het forum (voor de duidelijkheid; met een account) bevreemdt me. Daarom heb ik het vergelijk gemaakt met de frequentiedatabase van het Scannerforum waar dat niet is en ook geen problemen geeft.
Antwoord
(22-01-2025, 13:53)JvdK schreef:
(22-01-2025, 11:26)joop schreef: JvdK hallo goedemorgen ,ik heb het vermoeden dat de heren moderator,s er geen "data base " van willen krijgen waar ieder een aanspraak op willen hebben cq krijgen die er ongeoorloofd thuis horen hier .

groeten

Joop berends.

Goedemiddag Joop. Ik heb toen ik lid werd de voorwaarden gelezen en heb ook een account Wink . Dat mensen die géén account hebben geen zoekresultaten te zien krijgen vind ik niet meer dan logisch. De beperking in zoekresultaten voor de leden van het forum (voor de duidelijkheid; met een account) bevreemdt me. Daarom heb ik het vergelijk gemaakt met de frequentiedatabase van het Scannerforum waar dat niet is en ook geen problemen geeft.

Tja dat is niet aan mij ,ik wilde je het alleen maar duidelijker maken snap je Wink
tot binnenkort jij ook als het spulletje gaat lopen hier Smile

groeten

Joop.
Antwoord
(21-01-2025, 20:27)JvdK schreef: Hallo JvdK en overige lezers op het ZelloSheet forum,

Team ZelloSheet heeft de afgelopen paar maanden veel werk gestoken in het vinden van kanalen, het testen van hun status, opzoeken van contactmogelijkheden, eigenaren mailen etc. Dat in eerste instantie puur voor eigen gebruik.

Dit was overigens niet eenvoudig met alle fora, FB-pagina’s etc. die op internet bestaan. Veelvuldig wordt er domweg informatie van elkaar gekopieerd of overgetypt met fouten als gevolg. Veel van de daar genoemde kanalen (al dan niet in een lijst) zijn vervallen, klopt de naam niet van, zijn zelfs fake (door de eigenaar toegevoegd), worden gebruikt voor reclame, of eigen belang (repeater netwerk bouwen) etc.

Toen de database steeds groter werd hebben we ons afgevraagd of we dit alles alleen voor ons zelf wilden houden. Besloten is toen om wat eigen geld te investeren, een website te bouwen en daar de database aan te hangen en een forum op te zetten. Op deze manier hebben veel meer Zello gebruikers en liefhebbers hier iets aan.

Om te voorkomen dat de database in één keer leeggezogen kan worden en anderen hier op hun eigen website mooie sier mee gaan maken, hebben we besloten hier voorwaarden aan te verbinden. Deze voorwaarden staan dan ook op de website en met het aanmelden ga je daar mee akkoord.

De toekomst zal uitwijzen of we de juiste keuzes hebben gemaakt. We houden de vinger aan de pols.

Is getekend, team ZelloSheet
Antwoord
Duidelijk verhaal Patrick. 

Ik snap dat jullie wat voorzichtiger zijn en vinger aan de pols willen houden. Ik zou er ook even goed de pest in hebben als iemand er even mee op zijn eigen website aan de haal gingen.
Antwoord
Hallo Patrick,

Een helder en duidelijk antwoord wat ik kan begrijpen.
ZELLO apparatuur: Anysecu 4G-W2pro | Inrico S200 | Hiroyasu HI-B8
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | Air Omni UHF/VHF Base Antenne | DQ70-000E dubbele quad voor 70cm
Antwoord

Ga naar locatie: