![]() |
|
ZelloSheet dBase services - Afdrukversie +- Zellosheet forum (https://forum.zellosheet.nl) +-- Forum: ZELLO Software (https://forum.zellosheet.nl/forumdisplay.php?fid=11) +--- Forum: Zello Programma Software (https://forum.zellosheet.nl/forumdisplay.php?fid=12) +--- Topic: ZelloSheet dBase services (/showthread.php?tid=34) |
ZelloSheet dBase services - Patrick - 19-01-2025 ZelloSheet kanalen database Zo als iedereen gemerkt heeft is de database service nog niet operationeel. Het goede nieuws is dat eea in ver gevorderd stadium is en dat de eerste testen hoe de uitgifte eruit moeten zien positief zijn. Een en ander heeft te maken met het feit dat er gekozen is voor een gedoseerde uitgifte. Dit alles om te voorkomen dat een kleine 2000 geverifieerde kanalen zo meteen "op straat liggen". Per aanvraag wordt er een gelimiteerde hoeveelheid kanalen uitgegeven. De ZelloSheet database fungeert dus niet als een Zello zoekmachine. Wel is er de optie om een individueel kanaal kan testen op status. Team ZelloSheet RE: ZelloSheet dBase services - Defender45 - 20-01-2025 OK duidelijk Patrick ! RE: ZelloSheet dBase services - JvdK - 21-01-2025 Ik begrijp de zin “voorkomen dat de kanalen op straat komen te liggen” niet helemaal maar misschien zie ik iets over het hoofd? Op het Scannerforum heb je nl. de Frequentie Database. Iedereen levert nieuw gevonden frequenties aan die in deze database worden opgenomen. Ze zijn ook voor iedereen (leden en niet leden) te raadplegen. Je kan de database met diverse zoekopdrachten (frequentie, naam, plaats, organisatie) doorzoeken en krijgt dan gewoon alle resultaten. Leden kunnen zelfs een eigen dump maken om die in hun scanner in te lezen. Ik heb nog niet gehoord, dat in al die jaren dat de Frequentie Database bestaat, er een probleem is ontstaan met het op straat komen te liggen van frequenties. Deze frequenties zijn nl. net als de Zello kanalen gewoon openbaar. RE: ZelloSheet dBase services - joop - 22-01-2025 (21-01-2025, 20:27)JvdK schreef: Ik begrijp de zin “voorkomen dat de kanalen op straat komen te liggen” niet helemaal maar misschien zie ik iets over het hoofd? JvdK hallo goedemorgen ,ik heb het vermoeden dat de heren moderator,s er geen "data base " van willen krijgen waar ieder een aanspraak op willen hebben cq krijgen die er ongeoorloofd thuis horen hier . Daarom moet je aanmelden en een geldig mail adres opgeven om (wildgroei etc etc te voorkomen ),p.s lees de voorwaarden maar eens op dit geweldige mooie ZelloSheet fora ![]() groeten Joop berends. RE: ZelloSheet dBase services - JvdK - 22-01-2025 (22-01-2025, 11:26)joop schreef: JvdK hallo goedemorgen ,ik heb het vermoeden dat de heren moderator,s er geen "data base " van willen krijgen waar ieder een aanspraak op willen hebben cq krijgen die er ongeoorloofd thuis horen hier . Goedemiddag Joop. Ik heb toen ik lid werd de voorwaarden gelezen en heb ook een account . Dat mensen die géén account hebben geen zoekresultaten te zien krijgen vind ik niet meer dan logisch. De beperking in zoekresultaten voor de leden van het forum (voor de duidelijkheid; met een account) bevreemdt me. Daarom heb ik het vergelijk gemaakt met de frequentiedatabase van het Scannerforum waar dat niet is en ook geen problemen geeft.
RE: ZelloSheet dBase services - joop - 22-01-2025 (22-01-2025, 13:53)JvdK schreef:(22-01-2025, 11:26)joop schreef: JvdK hallo goedemorgen ,ik heb het vermoeden dat de heren moderator,s er geen "data base " van willen krijgen waar ieder een aanspraak op willen hebben cq krijgen die er ongeoorloofd thuis horen hier . Tja dat is niet aan mij ,ik wilde je het alleen maar duidelijker maken snap je tot binnenkort jij ook als het spulletje gaat lopen hier groeten Joop. RE: ZelloSheet dBase services - Patrick - 22-01-2025 (21-01-2025, 20:27)JvdK schreef: Hallo JvdK en overige lezers op het ZelloSheet forum, RE: ZelloSheet dBase services - JvdK - 23-01-2025 Duidelijk verhaal Patrick. Ik snap dat jullie wat voorzichtiger zijn en vinger aan de pols willen houden. Ik zou er ook even goed de pest in hebben als iemand er even mee op zijn eigen website aan de haal gingen. RE: ZelloSheet dBase services - Pieter - 23-01-2025 Hallo Patrick, Een helder en duidelijk antwoord wat ik kan begrijpen. |