Onderwerpen: 5
Reputatie:
0
27-06-2025, 08:26
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-06-2025, 08:55 door Werkplaats.)
Alles werkt weer met een geweldig support van de Semafoon winkel
Is het slim om de tls uit te schakelen je zet toch een beveiligings poortje open hoe onveilig is dit
Onderwerpen: 1
Reputatie:
0
Dat is inderdaad een hele goede vraag. Het antwoord kan je alleen zelf geven; wat staat er meer op je PC en hoe belangrijk is dat voor je?, heb je goede back-ups en staan die niet op dezelfde PC (wat nooit handig is)?, hoe groot is je probleem als je PC gehackt wordt of als er een vervelende virus op komt etc. etc.
Als je alles onder controle hebt ga je niet snel genoeg
Reputatie:
0
Als gepensioneerd ICTer adviseer ik om TLS niet uit te schakelen tenzei je er zeker van bent dat je de apparatuur enkel en alleen voor Zello gebruikt.
Reputatie:
0
U bedoeld allen het zello apparaat ?
Reputatie:
0
27-06-2025, 13:09
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-06-2025, 13:17 door GranDrufus.)
Stel dat je Zello op je normale telefoon hebt geinstalleerd waar je ook andere dingen mee doet is het een slecht idee om TLS uit te schakelen. Heb je een oude telefoon met alleen Zello lijkt het me geen probleem.
Dat zelfde geld natuurlijk ook voor de PC versie.
Reputatie:
0
Ik dacht dat ze dan via je zello portofoon die werkt op wifi op je net werk kunnen inbreken
Onderwerpen: 4
Reputatie:
0
28-06-2025, 09:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2025, 09:20 door SemafoonWinkel.nl.)
Geen TLS gebruiken maakt het voor kwaadwillende / hackers een stuk eenvoudiger.
Ook met Zello op een apart apparaat, maar wel op Wifi, bestaat de kans dat ze je eenvoudiger kunnen hacken omdat je login details ongecodeerd mee stuurt.
Zowel van je Zello, als ook je Wifi.
De kans dat dit thuis gebeurt is relatief klein denk ik, maar kom je in meer drukke / openbare gelegenheden dan zou ik het zeker niet doen.
Zeker niet wanneer je en GSM als hotspot gebruikt (dan kun je beter een aparte SIM in je porto doen en de porto uitsluitend voor Zello gebruiken).
Wanneer je de juiste versie Android hebt, duurt een Zello update slechts enkele minuten.
Reputatie:
0
28-06-2025, 15:01
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2025, 15:03 door JvdK.)
Ik lees al een paar dagen op diverse fora allerlei trucjes om de oude versies van Zello weer werkend te krijgen. Van uit uitzetten van TLS tot programma’s die een virtuele omgeving op je PC creëren waardoor deze oude Zello versies weer werken. Veel mensen volgen deze trucjes op zonder zich af te vragen waar ze mee bezig zijn.
Tenzij je een erg ervaren ICT’er bent en weet waar je mee bezig bent zou ik erg voorzichtig zijn met dit soort, vaak goed bedoelde, tips. Je bespaart misschien een paar Euro omdat je geen nieuwe(re) Zello porto of een Zello Works account voor de PC hoeft te kopen. Maar bedenk je eens wat het kost als je een computervirus oploopt, gehackt wordt, opgelicht wordt via een fake website of erger (als je bv ook bankiert op je device).
Je zet tenslotte thuis ook niet de voordeur dag en nacht open omdat je het zo lastig vindt om de voordeur steeds open te moeten maken. Zelfs een goede virusscanner geeft geen 100% bescherming als je zelf poorten open zet.
Als je alles onder controle hebt ga je niet snel genoeg
Reputatie:
0
Ja dat is het grote nadeel .heb er een paar op de juiste manier kunnen updaten allen m’n goedkoopste niet meer