Ondersteuning Zello met Android 6.0 stopt.
Photo 

Antwoord
Moet ik even kijken welke android versie mijn apparaten hebben... de anysecu N61 heeft android 7.0, maar ik gebruik Zello 5.26.2 daarop...
De Estalky android 8.1 maar ook Zello 5.26 dus ik moet in de buurt van 7 gaan zitten met zello..
Antwoord
Nee, dat staat er niet helemaal.
De ondersteuning op Android 6 stopt.
Je Zello blijft gewoon werken wanneer je Android 7.0 of hoger hebt.
Antwoord
Bedankt voor de info!

Overigens las ik elders daarover het volgende:

Iemand met Zello 5.X.X. op zijn porto laat deze erop staan om te zien wat er gaat gebeuren.
Dit omdat eerder ook al eens gecommuniceerd is dat de ondersteuning van oudere versies zou stoppen.

Het is daarom nog niet gezegd dat deze oudere versies niet meer blijven werken.
Tot nu toe was dat namelijk wel het geval.

In de Engelse tekst staat nu: "These older versions will stop working and must be updated to continue Zello".
Benieuwd wat er gaat gebeuren op of na 25 juni aanstaande.
--==[ ZelloSheet brengt vraag en antwoord bij elkaar! ]==--
Antwoord
Ik betwijfel ook of het echt stopt.
WXP, W7 Kun je ook nog steeds gebruiken, ze ondersteunen het alleen niet meer.
Misschien voor Zello hetzelfde verhaal?
Zou jammer zijn wanneer je mensen op kosten jaagt, voor iets wat goed werkt.
Antwoord
Bedankt Werner, we houden het in de gaten.
Als ik dit zo bekijk zit ik voorlopig nog niet in de gevarenzone.
* Op de Anysecu draait Android 7.0 met Zello 6.4.2
* Op de Inrico S200 Android 7.0 met Zello 4.26.
* Op de Hiroyasu draait Android 9 met Zello 5.30.1
Alles werkt naar behoren en dan ben ik niet zo van updaten tenzij iemand hier goede argumenten voor heeft.
ZELLO apparatuur: Anysecu 4G-W2pro | Inrico S200 | Hiroyasu HI-B8
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBCD160DN | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | AOR SA7000 | Mini Whipe | Air Omni UHF/VHF Base Antenne
Antwoord
Wat ik begrijp is dat app versies onder de 6 niet meer werken op het moment dat het in gaat, dus die moet ik allemaal gaan updaten.
En dat android zelf lager dan 7 als je app versie hoger is dan 6.02 dat je dan android 7 moet gebruiken ?
Antwoord
Ik heb hem met Deepl laten vertalen, maakt het er niet veel duidelijker op. Blijft even afwachten:

Verouderde Zello versies
Vanaf 25 juni 2025 zal Zello oudere Zello app versies verouderen:

Android app versies ouder dan 6.0.2 (Opmerking: Nieuwere versies bieden geen ondersteuning meer voor Android besturingssystemen voorafgaand aan 7.0)
iOS app versies ouder dan 6.1 (Opmerking: Nieuwere versies bieden geen ondersteuning voor iOS 14 of eerder)
Legacy PC app - alle versies
Om Zello te kunnen blijven gebruiken, moet je je Zello app bijwerken naar een ondersteunde versie.

Vertaald met DeepL.com (gratis versie)
Antwoord
Sedert gister avond werkt geen van mijn zello apparaten meer kan niet meer inloggen
Antwoord
Je kunt je apparatuur heel simpel weer activeren door het volgende:
Ga naar de 3 puntjes rechtsboven, profiel bewerken, ondersteuning, geavanceerde instellingen en dan het vinkje weghalen bij TLS inschakelen
Antwoord

Ga naar locatie: