Mag ik mij even voorstellen ...
Sad 
Ik ben Rob, mijn opleiding was communicatie techniek, toen was dat elektrotechniek maar meer gericht op communicatie.
Maar toen kwam de computer op en heb daarna alleen maar met computers gewerkt, dat begon met het beheer van PDP11 en programmeren in Fortran 77.
Daarna jaren meegegaan met de trends en de omwegen van de IT en ben ik uiteindelijk geëindigd met PowerShell en het geautomatiseerd beheren van de gebruikers omgeving.

Nu na mijn pensionering heb ik mijn oude liefde voor de communicatie techniek weer opgepakt.
Ik ben altijd al wel bezig geweest met Raspberry PI en de Arduino microcontroller en nu herontdekte ik de wereld van de ESP32 en de ESP8266. Daar heb ik de afgelopen maanden met veel plezier mee gewerkt.
Maar omdat ik lid ben geworden van de electronica club EZHE kwam ik ook in contact met de zendamateurs, en waar je mee omgaat wordt je door besmet.

Ik ben nu dus bezig om mijn N zendlicentie te gaan halen en ondertussen wil je toch wel wat doen met radio's maar dat mag niet  Sad
Totdat ik werd gewezen op het gebruik van Zello om mee te luisteren met wat anderen aanboden.
Ik kende Zello wel als walkie talkie app op de mobiele telefoon maar om om Zello op deze manier te gebruiken vind ik heel creatief!

Ik ga hier een hoop lol aan beleven!
Antwoord

Berichten in dit onderwerp
Mag ik mij even voorstellen ... - door RdV - 22-11-2025, 22:26
RE: Mag ik mij even voorstellen ... - door Patrick - 22-11-2025, 22:45
RE: Mag ik mij even voorstellen ... - door RdV - 23-11-2025, 10:39

Ga naar locatie: