Zellosheet forum
Mag ik mij even voorstellen ... - Afdrukversie

+- Zellosheet forum (https://forum.zellosheet.nl)
+-- Forum: Informatie / Mededelingen (https://forum.zellosheet.nl/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Even voorstellen? (https://forum.zellosheet.nl/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Topic: Mag ik mij even voorstellen ... (/showthread.php?tid=155)

Mag ik mij even voorstellen ... - RdV - 22-11-2025

Ik ben Rob, mijn opleiding was communicatie techniek, toen was dat elektrotechniek maar meer gericht op communicatie.
Maar toen kwam de computer op en heb daarna alleen maar met computers gewerkt, dat begon met het beheer van PDP11 en programmeren in Fortran 77.
Daarna jaren meegegaan met de trends en de omwegen van de IT en ben ik uiteindelijk geëindigd met PowerShell en het geautomatiseerd beheren van de gebruikers omgeving.

Nu na mijn pensionering heb ik mijn oude liefde voor de communicatie techniek weer opgepakt.
Ik ben altijd al wel bezig geweest met Raspberry PI en de Arduino microcontroller en nu herontdekte ik de wereld van de ESP32 en de ESP8266. Daar heb ik de afgelopen maanden met veel plezier mee gewerkt.
Maar omdat ik lid ben geworden van de electronica club EZHE kwam ik ook in contact met de zendamateurs, en waar je mee omgaat wordt je door besmet.

Ik ben nu dus bezig om mijn N zendlicentie te gaan halen en ondertussen wil je toch wel wat doen met radio's maar dat mag niet  Sad
Totdat ik werd gewezen op het gebruik van Zello om mee te luisteren met wat anderen aanboden.
Ik kende Zello wel als walkie talkie app op de mobiele telefoon maar om om Zello op deze manier te gebruiken vind ik heel creatief!

Ik ga hier een hoop lol aan beleven!

RE: Mag ik mij even voorstellen ... - Patrick - 22-11-2025

Hallo Rob,

Ik wil namens ZelloSheet even reageren op je voorstelrondje!
Je bent namelijk ons 150e lid en dat is een mijlpaal.
In 1 jaar tijd ZelloSheet van een idee naar 150 leden.
Jij gefeliciteerd en wij gefeliciteerd!

EZHE ken ik ook als een leuke club met bevlogen mensen.
Succes alvast met het gaan behalen van je N-licentie.

Zag ook dat je ESP32 en ESP8266 chips hebt ontdekt.
Interessant de ESP32 chip wordt veel gebruikt in Meshcore apparatuur waar offgrid (als internet uitvalt) lange afstand communicatie mee mogelijk is. Op dit moment 'hot' in Nederland. Wordt in NL in snel tempo uitgerold en is ook nog eens zeer betaalbaar. Licentie/vergunning vrij. Informatie hierover? MeshCore-Net

In ieder geval veel plezier hier op het forum!

RE: Mag ik mij even voorstellen ... - RdV - 23-11-2025

Ik ben al lid van meshcore-net.nl  Cool

RE: Mag ik mij even voorstellen ... - SemafoonWinkel.nl - 23-11-2025

Rob, leuk ;-)
Welkom en veel plezier op dit forum en met de hobby.

Zello is een zeer krachtig medium.
Ze hebben zichzelf helaas een beetje de nek omgedraaid door enkele jaren gelden de zoekfunctie eruit te halen.
Toen kon je bijv. intypen "kustwacht" en kreeg je al die kanalen te zien.
Sindsdien is de groei helaas wel flink gekrompen.
En onlangs de "Android beperking" dat heeft ze ook veel leden gekost helaas.
Zeker wanneer er weer een zoekfunctie in zou komen, zou de groei explosief toenemen.

Maar ik zie nog steeds een aanzienlijke groei, komen kanalen bij, sommige kanalen hebben wekelijks meer dan 10 leden erbij.
Zegt het voort zou ik zeggen.