Nog aan het uitzoeken
Hoi,
Ik ben Marc uit Egmond aan Zee (65 jaar) en vanaf mijn jeugd al bezig met scanners etc. Ik heb bijna 25 jaar op de Meldkamer Brw/cpa in Alkmaar gewerkt waarvan de laatste jaren tot 2015 als Calamiteitencoördinator. In die tijd leverde ik ook regelmatig capcodes aan voor het scannerforum. Daarna als “eigen baas” in de appartementenverhuur bezig (Rentals Egmond) Lid van KNRM station Egmond als walbaas en trekkerchauffeur en voorheen actief bij de Reddingsbrigade en brandweer. 
Onlangs actief geworden op Zello en zoveel mogelijk nautische kanalen die iets met SAR te maken hebben gekoppeld. Hele mooie optie om mee te luisteren op deze wijze en bij een alarmering bij te zetten.
Ik ben nog eea aan het uitvogelen mbt nieuwe kanalen en zal kijken of we vanuit Egmond ook iets online kunnen zetten om de kust meer dekkend te krijgen.
Het zou mooi zijn als ontbrekende kuststations zoals bijvoorbeeld Weatherchannel Texel, ook via Zello zouden werken. Enkele zijn wel te beluisteren via Scanner radio de luxe die ik ook vaak bij heb staan

Groeten
Marc
Antwoord
Hartelijk welkom ,aanvullingen zijn altijd welkom ,ik zou het bv mooi vinden als harlingen er bij. Opkomt op zello past mooi bij vc Brandaris ,in iedergeval veel luister plezier
Antwoord
Hoi Marc,

Welkom hier op het Forum.
Denk dat jij net als de meesten hier met het scannerluister virus bent besmet.
Zou mooi zijn als je nog een kanaal uit Egmond kunt opzetten.
En ja, de hele kust dekkend krijgen zou natuurlijk helemaal mooi zijn.
Hier in Veenendaal weinig Marifoon te ontvangen.
Wel heb ik bij bepaalde evenementen een stream in de lucht op kanaal LUISTERPOST.

Heb jij een linkje naar Scanner Radio de Luxe?
Heb hem in google gegooid maar zie alleen een IOS app verschijnen.
ZELLO apparatuur: Anysecu 4G-W2pro | Inrico S200 | Hiroyasu HI-B8
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | Air Omni UHF/VHF Base Antenne | DQ70-000E dubbele quad voor 70cm
Antwoord
Leuk, welkom actieveling. Veel succes met de hobby's en op dit forum.
Antwoord
Hoi,
Wij hebben een scanner op de vuurtoren staan maar ik moet nog overleggen of we die vrij kunnen geven voor meeluisteren via Zello. Zo ja, dan maak ik een kanaal aan
Antwoord
Spannend! Zou leuk zijn als het lukt. Er is veel vraag naar Maritiem.
--==[ ZelloSheet brengt vraag en antwoord bij elkaar! ]==--
Antwoord
Hoi Marc,

Dat zou heel mooi zijn als je de stream op kunt gaan zetten.
Een aanvulling voor de dekking van de kust(wacht) in Nederland.
ZELLO apparatuur: Anysecu 4G-W2pro | Inrico S200 | Hiroyasu HI-B8
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | Air Omni UHF/VHF Base Antenne | DQ70-000E dubbele quad voor 70cm
Antwoord

Ga naar locatie: