Hiroyasu HI-B8
Hallo allemaal,

Naast de Anysecu en de Inrico heb ik sinds kort ook nog een 2e portofoon in de shack.
De Hiroyasu HI-B8, bij de bezorg Chinees besteld en snel in huis.
Prijs was € 68,00 en hij werd binnen 2 weken hier afgeleverd.
Het scherm is een stukje kleiner dan die van de Inrico en met wat dikker vingers niet zo prettig om vele kanalen in te voeren.
Maar goed dat kan natuurlijk ook via de Windows applicatie
(Let hierbij wel op dat je de gratis versie gebruik en niet de versie die momenteel bij Zello op de site staat en die overgaat in een betaalversie!)

Na het starten van deze porto, schrik niet van het enorm harde welkoms geluid, blijkt dat de Zello app al is geïnstalleerd, inloggen met je gegevens en het werkt.
Verder heb ik er geen andere apps op gezet, ik gebruik hem alleen voor Zello.
Ook bij het uitzetten van deze porto geeft hij weer heel veel herrie, en ik ben er nog niet achter of dit kan worden aangepast.

Groetjes van Pieter - PA0033SWL

ZELLO apparatuur: Anysecu 4G-W2pro | Inrico S200 | Hiroyasu HI-B8
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBCD160DN | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | AOR SA7000 | Mini Whipe | Air Omni UHF/VHF Base Antenne
Antwoord
(13-01-2025, 20:39)Pieter schreef: Hallo allemaal,

Naast de Anysecu en de Inrico heb ik sinds kort ook nog een 2e portofoon in de shack.
De Hiroyasu HI-B8, bij de bezorg Chinees besteld en snel in huis.
Prijs was € 68,00 en hij werd binnen 2 weken hier afgeleverd.
Het scherm is een stukje kleiner dan die van de Inrico en met wat dikker vingers niet zo prettig om vele kanalen in te voeren.
Maar goed dat kan natuurlijk ook via de Windows applicatie
(Let hierbij wel op dat je de gratis versie gebruik en niet de versie die momenteel bij Zello op de site staat en die overgaat in een betaalversie!)

Na het starten van deze porto, schrik niet van het enorm harde welkoms geluid, blijkt dat de Zello app al is geïnstalleerd, inloggen met je gegevens en het werkt.
Verder heb ik er geen andere apps op gezet, ik gebruik hem alleen voor Zello.
Ook bij het uitzetten van deze porto geeft hij weer heel veel herrie, en ik ben er nog niet achter of dit kan worden aangepast.

Groetjes van Pieter - PA0033SWL

Pieter

Er zit een Blue Tooth mogelijkheid op de porto, door het gebruik van een draadloos toetsenbordje is het invoeren van gegevens een stuk gemakkelijker.

Groetjes ewoud
Antwoord
Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een bedrade speakermicrofoon voor deze porto, heeft iemand een idee welke hiervoor geschikt is?

Groet Corne
Antwoord
Kan alleen bedraad oortje op.
Draadloze SPM zou wel kunnen via Bluetooth.
https://www.semafoonwinkel.nl/BT01-Bluet...werk-Radio
Antwoord
Je kunt er ook Bluetooth oortjes op aansluiten.
Ik heb her een setje welke ik zowel op de Inrico S200 als op de Hiroyasu gebruik.
Dan kun je de microfoon van de porto gebruiken.
Ik heb geen draadloze microfoon anders had ik geprobeerd of ik beide erop aan had kunnen sluiten.
ZELLO apparatuur: Anysecu 4G-W2pro | Inrico S200 | Hiroyasu HI-B8
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBCD160DN | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | 12mtr LW + Balun | AOR SA7000 | Mini Whipe | Air Omni UHF/VHF Base Antenne
Antwoord
Bedankt voor de reacties. 
Dan blijf ik de draadloze spm gewoon gebruiken.

Groet Corne
Antwoord
Hoi Pieter,

Ik heb een paar dagen geleden mijn Hiroyasu HI-B8 binnengekregen. Bij de eerste keer opstarten staat het geluid extreem hard. Bij de volgende keren opstarten, staat het, bij mij, gewoon op het volume waarmee ik het apparaat afsloot. Ik denk dat wat jij constateert iets is dat specifiek bij jouw apparaat hoort. Wellicht is er een firmware update uitgekomen of kan het helpen als je de Playstore activeert (misschien staan er update die jouw probleem verhelpen). Mijn apparaat geeft overigens ook geen opstart- op afsluitgeluiden.

Groet,

Jan
Antwoord
weet iemand hoe ik het geluid van de volume knop uit kan schakelen?
vind het nog wel irritant.
Antwoord

Ga naar locatie: