Tip SIM-kaart(en)
Als je gebruik maakt van b.v. portofoon of mobielset onderweg, dan zul je in veel gevallen gebruik maken van een SIM-kaart

Always connected kan hierin voorzien. Ze bieden verschillende abonnementsvormen aan tegen prijzen die ik niet eerder zo aantrekkelijk heb gevonden.
Je kun daar ook meerdere SIM-kaarten aan 1 abonnementsvorm koppelen, het voordeel is dan natuurlijk dat je niet telkens je SIM-kaart hoeft om te zetten.

Kijk maar eens op alwaysconnected.eu voor meer informatie.
Antwoord
Ik ben zeer content met citymesh zo te zien zijn deze veel goedkoper ben nu €1,09 kwijt voor abonnement

Had 217 ,61 Mb betaalde over drie maanden €4,97 totaal inkl abonnement heb kaartje mee besteld bij aankoop inrico s 200 bij de Semafoon winkel
Antwoord
Hallo PA0GKE ZRB011,

Heb eens naar die tarieven gekeken maar ben daar nog niet zo van onder de indruk.
Als je een nieuwe simkaart bij Simpel of bij 50+mobiel neemt ben je volgens mij een stuk goedkoper uit.
Maar ik kan het mis hebben en hoor het dan graag.

Zelf gebruik ik mijn mobiel als ik op pad ben met de porto en maak daar een hotspot van.
ZELLO apparatuur: Anysecu 4G-W2pro | Inrico S200 | Hiroyasu HI-B8
Ontvangers: AOR AR-DV1 | UBC125XLTC | BCT15X | FDM-S3 | NRD-535
Antennes: Wellbrook ALA1530LNP | AOR SA7000 | Air Omni UHF/VHF Base Antenne | DQ70-000E dubbele quad voor 70cm
Antwoord
Het gaat ook even om je uitgangspunt w.b. Always Connected.
Als je Zello alleen op een portofoon/mobilofoon gebruikt heb je alleen een SIM kaart nodig een een databundel.
SIM kaart kost éénmalig €6,95
1 GB databundel ook €6,95 en die is 12 maanden geldig.
Daarna dus steeds 1GB à €6,95 per 12 maanden om je databundel te verversen.
Alleen portofoon gebruik (buitens huis) moet je behoorlijk je best doen om 1 GB in 1 jaar te verstoken.

Mijn ervaring tot nu toe is dat Always Connected SIM het technisch (dus 4G verbinding) het erg goed doet. Heel snel verbinding als je een porto aanzet.
Hiervoor gebruikten we SIM kaartjes van EDP maar dat duurde soms eindeloos voor een porto 4G verbinding had.

Gr,
Klaas
Antwoord
Interessante tip en discussie,

Je uitgangspunt is idd belangrijk!

Zelf heb ik een sim only abo genomen bij Lebara.
4G, 1GB data, 1e half jaar €2 daarna €4. Voor de duidelijkheid, bedragen zijn per maand.
Aan die 1GB ben ik nog nooit tekort gekomen!

De mogelijkheid tot meer sims onder hetzelfde abo lijkt me ook handig.
Zit al even na te denken over een 2e porto namelijk.
--==[ ZelloSheet brengt vraag en antwoord bij elkaar! ]==--
Antwoord
Nou voor rond de € 8,- per jaar daar kan een provider niet tegenop. Bovendien kun je zoals ik al melde meerdere simkaarten koppelen aan 1 account. Je betaald dan alleen de extra SIM kaarten.
Antwoord
Nooit problemen gehad met langzaam verbinding maken bij edp gewoon snel buiten bereik van wifi thuis gelijk verbinding met gsm net werk of hoe je dat ook noemen mag
Antwoord
Wat belangrijk is dat je per kB betaalt.
Sommige ronden af op 10 kB of zelfs 100 kB.
Dat betekent dat 1x de mic inknijpen al behoorlijk duur is.
Let daar even goed mee op, ongeacht de provider.

Wij leveren al ruim 5 jaar standaard Citymesh (voorheen EDP).
Per maand iets van € 1.23 uit mijn hoofd.
Voor onze testradio's betaal ik nooit meer dan 5 Euro/mnd/radio. En die worden heel erg veel gebruikt/uitgeleend etc.
Ik heb altijd 50+ SIM kaartjes liggen, online activeren en het werkt.
Erg tevreden over.
Antwoord

Ga naar locatie: