Algemeen.
Is er momenteel een "actueel " wielerkanaal in Nederland

hoor het graag .
Antwoord
Amstel Gold race Radio Tour Heren is te beluisteren op de frequentie 155.0125 Mhz, en de Dames op de frequentie 155.9375 Mhz

Dat weet ik wel. Stream nog niet kunnen ontdekken.
--==[ ZelloSheet brengt vraag en antwoord bij elkaar! ]==--
Antwoord
Die frequentie,s heb ik wel Patrick maar het ging me puur om een  Zello-kanaal ,

bedankt in ieder geval .
Antwoord
@Joop

Ik begreep dat de communicatie vd Amstel Gold race via een niet mee te luisteren POC netwerk is verlopen.
De meeste wielerwedstrijden zijn in België en daar is de regelgeving nogal strikt. Je mag er niets ontvangen wat niet voor jouw oren bestemd is. Hier wordt dan ook regelmatig op gehandhaafd tijdens de diverse koersen. Boetes worden uitgedeeld en apparatuur in beslag genomen.

Voor wielerwedstrijden kun je een vergunning aanvragen waar je dan naar 1 of meerdere specifieke frequenties mag luisteren. Het apparaat waar je dat mee doet mag ook alleen maar kunnen ontvangen. Het streamen van bv een wielerwedstrijd is dus ook niet toegestaan. In het verleden is dit wel gebeurd maar dan in een besloten Zello groepje. Verder rijkt mijn info niet. Mocht iemand meer info hebben mbt tot jouw vraag dan zien we dat hopelijk hier.
Antwoord
Dank Patrick voor je info , het wordt er niet vrolijker op daar in het België ook daar is de commercie ver doorgedrongen in de sport .

Tegenwoordig moet er allemaal fors aan verdiend worden en de sport er niet beter van wordt ,en moeten uitkijken voor hun overmoedige succes waardoor het "instituut" ook ten onder kan gaan .

heb het zelfde meegemaakt bij de Formule 1,alles wordt schrikbarend duur (drank,entree etc ,etc) waardoor Zandvoort (in mijn ogen ) ook ten onder gaat aan hun eigen succes (2025 en 2026 )laatste races daar de F-1 .

Jammer jammer jammer.
Antwoord
AGR Gaat grotendeels via Entropia.
Dat is een NL-B commercieel netwerk, Tetra, ongecodeeerd, TEA1, TEA3. Vnl. organisatie.
Daarnaast gebruiken de wielerploegen de standaard NWU frequenties.
In België kan men een vergunning kopen bij het BIPT hiervoor.
Daarnaast hangen er relais vliegtuigen in de lucht.

Op het scannerforum zijn alle NL/B frequenties te vinden voor alle wielerwedstrijden.
Je zou deze in een Zello stream kunnen zetten voor eigen gebruik, houd het voor jezelf, e.e.a. is officieel niet toegestaan.
Link naar forum (indien dat mag)
frequenties wielerwedstrijden
Antwoord
Werner het scannerforum is niet de "heilige graal " je snapt neem ik wel aan wat ik bedoel , er is ook genoeg andere info te krijgen m.b.t tot de desbetreffende sport op andere fora .

ik wilde alleen maar aangeven dat de commercie te ver gaat doorslaan naar de gewone sport liefhebber ,en er in plaats van vrijwillig een verdien model aan is

door fikse entree gelden te vragen heb ik het nog niet over de inwendige mens ,parkeren .
Antwoord
Goedenavond.

Vroeger op 27Mc was er een "truckers kanaal".

Is er ook zoiets op Zello (met name voor Nederlandse truckers)

alvast bedankt voor antwoorden.
Antwoord
https://zellosheet.nl/index.php/je-eigen...and-april/
Antwoord

Ga naar locatie: