![]() |
|
Voorstellen - Afdrukversie +- Zellosheet forum (https://forum.zellosheet.nl) +-- Forum: Informatie / Mededelingen (https://forum.zellosheet.nl/forumdisplay.php?fid=1) +--- Forum: Even voorstellen? (https://forum.zellosheet.nl/forumdisplay.php?fid=4) +--- Topic: Voorstellen (/showthread.php?tid=195) Pagina's:
1
2
|
Voorstellen - n.eijk - 09-02-2026 Dag allemaal, Mijn naam is Niklas uit Rijen, vlakbij vliegbasis GilzeRijen. Ik vind het interessant om via de scanner naar het berichtenverkeer van de vliegbasis mee te luisteren. Om het bereik te vergroten om mee te luisteren ben ik op Zello beland. Sinds enige maanden nu bezig met het finetunen van het kanaal en het lijkt nu stabiel te werken. De stream staat nog niet 24/7 open, maar probeer het wel zoveel mogelijk. Met name door de week overdag en sommige avonden zijn er veel militaire luchtvaart berichten te horen. In het weekend wil ik wel eens overschakelen naar Seppe ( Breda Airport), Dutchmill, zweefvliegen, ballonvaart en evt. andere frequenties die ik interessant vind. Het kanaal is "vliegbasis GilzeRijen". Mochten er suggesties zijn om zaken te verbeteren of aan te passen, dan hoor ik dat graag en anders veel luisterplezier Mvg. Niklas. RE: Voorstellen - The Jolly Joker - 09-02-2026 Hallo Niklas, Welkom op het forum. Leuk dat je ook een stream hebt opgezet. GilzeRijen is een mooie aanvulling om de dekking van de vliegvelden in Nederland beter te krijgen. Ik heb hem net in de porto gezet en direct berichten binnen. Audio is heel goed, netjes ingesteld. Kun je aangeven welke frequenties je in de stream hebt staan? RE: Voorstellen - n.eijk - 09-02-2026 Dag Jolly Joker. De frequenties zijn; 123.5800 ground 125.3300 toren 125.3800 zweefvlieg 123.3300 ground 132.3500 Dutch.mill 123.3000 ground Ik wissel nog wel tussen de frequenties afhankelijk van de drukte. Het berichtenverkeer is voornamelijk door de week overdag tussen 09.00uur en 16.00uur en in de avond tot 23.00uur. RE: Voorstellen - The Jolly Joker - 09-02-2026 Hallo Niklas, Bedankt voor de aanvulling. Met die tijden dat je streamt heb je denk ik de drukste momenten van de week wel te pakken. RE: Voorstellen - Patrick - 09-02-2026 Niklas, je kunt de frequenties evt ook in je kanaal omschrijving zetten. Niets moet maar het kan. RE: Voorstellen - SemafoonWinkel.nl - 09-02-2026 Leuk, welkom. Ik ziet hem er ook bij ;-) EHGG/GRQ EHGR_GRAS_ATC1 Zijn toch ook Gilze? (begreep ik van een klant die deze streams had opgezet). RE: Voorstellen - n.eijk - 10-02-2026 Ik heb de frequenties in de kanaal omschrijving gezet. EHGR_GRAS_ATC ontvang ik niets op. EHGG is vliegbasis Eelde in Groningen.. RE: Voorstellen - SemafoonWinkel.nl - 10-02-2026 Thx ;-) Was ook uit mijn hoofd, had er een notitie van liggen van tijdje terug. Zal de 2e stream misschien van evenementen of weekenden zijn. Of niet meer in gebruik. Was van een klant die een scanner, crossband repeater en Zello portofoon had gekocht. Wilde het vliegverkeer streamen. Dacht uit Gilze, maar was dus niet zo. RE: Voorstellen - Feme - 09-07-2026 Is het Gilze kanaal weer uit de lucht of, tik ik de naam verkeerd ? Feme RE: Voorstellen - The Jolly Joker - 09-07-2026 Hallo Feme, Dat kanaal heb ik recent nog gehoord, lijkt me stug dat jij uit de lucht is. Ik weet niet welk kanaalnaam jij hebt ingetypt dus daar kan ik even niets over zeggen. Heb het kanaal even in de porto gezet en kan melden dat ik binnen 5 minuten al 3 berichten had ontvangen, dus kanaal is live. |