![]() |
|
Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus - Afdrukversie +- Zellosheet forum (https://forum.zellosheet.nl) +-- Forum: ZELLO gerelateerd (https://forum.zellosheet.nl/forumdisplay.php?fid=16) +--- Forum: (Grootschalige) evenementen / oefeningen (https://forum.zellosheet.nl/forumdisplay.php?fid=27) +--- Topic: Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus (/showthread.php?tid=109) |
Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus - Pieter - 02-08-2025 Hallo Zello vrienden, Van 20 t/m 25 augustus is er weer de bekende Sail Amsterdam. Ook de dagen er voor en na is er natuurlijk veel communicatie. Zal ook grotendeels over de marifoonkanalen gaan plaatsvinden en daarbij is Scheveningen IJmuiden natuurlijk onontbeerlijk. Ik ben even gaan zoeken (en namen gokken) en kwam 3 kanalen tegen. * SAIL (geen kanaalinformatie bekend, tot op heden nog geen communicatie) * SAIL 2025 (kanaal aangemaakt 08-06-2025, zit achter een wachtwoord) * SAIL AMSTERDAM (kanaal aangemaakt 13-08-2015 dus een oud kanaal, tot op heden nog geen communicatie) Wie weet er nog meer kanalen? Groetjes, Pieter RE: Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus - boudewijn - 02-08-2025 Hey Pieter, Ik zou Marifoon IJmuiden ook zeker programmeren. De tallships komen vanaf zee via IJmuiden het sluizencomplex binnen en varen vanaf daar door naar Amsterdam. RE: Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus - Pieter - 02-08-2025 Hallo Boudewijn, Je hebt helemaal gelijk, die bedoelde ik eigenlijk ook. Zo zie je maar, een typefoutje is zo gemaakt. Maar gelukkig wordt er meegelezen en gereageerd. RE: Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus - JvdK - 04-08-2025 De organisatie van Sail Amsterdam werkt met 4G/5G portofoons. Daar ga je dus niets van horen. RE: Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus - joop - 05-08-2025 Alles maar afschermen voor de hobby !,er wordt gedaan of dit "high classifed informatie betreft . nou ik kan je vertellen dat het allemaal maar heel gewoon is hoor ,doe eens even normaal als organisatie ! zo belangrijk zijn jullie niet hoor . (POLITIE,BRANDWEER,ZIEKENWAGENS,ZORG ) dat is belangrijk vandaar Tetra (secured) het wordt er niet leuker op . RE: Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus - Patrick - 05-08-2025 Op Marifoon IJmuiden kunnen iig de schepen gevolgd worden. Er wordt door ons nog een Zello kanaal gemonitord dat bij een eerdere editie vd Sail actief is geweest. Wie weet levert dat nog iets op. RE: Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus - joop - 05-08-2025 Patrick hoi , je snapt toch wat ik bedoel het is allemaal van het zelfde pak de "organisatie,s" en we mogen inderdaad blij zijn dat we nu info hebben op ZelloSheet en het meeste wel kunnen monitoren ,zonder de muren van (secured) onnodig allemaal en maakt het voor de uitvoerende partijen geld slurpend waardoor er ook gelden worden gevraagd voor entree (wat helaas niet lang meer gaat duren ) (heb dit al eerder aangekaart ). RE: Sail Amsterdam 20 t/m 25 augustus - Patrick - 05-08-2025 Jazeker snap ik dat. Het is vervelend dat communicatie steeds vaker 'secure' plaats vind. Als zend- of luisteramateur kun je daardoor dan ook meestal niet meer meeluisteren. Het lastige is dat als bepaalde interessante communicatie nog wel te beluisteren is en deze frequenties/kanalen openbaar zijn en 'op straat komen te liggen' dit weer vaak resulteert in encryptie. Of communicatie via bv een telefoon. Aan ons allen dus de kunst om hier zo mee om te gaan dat men zich niet genoodzaakt voelt om alsnog over te moeten stappen op een andere communicatievorm die wij niet meer kunnen volgen. Maar goed terug naar dat mooie evenement dat Sail heet. Mogelijk komen er nog andere Zello kanalen in de lucht. We blijven monitoren! |